Kinaklassen aka wannabe friluftsliv

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Meg som koser meg på hytta:))))

Heihei! Da var det meg, Milla, som skulle skrive blogg igjen.

Etter en travel uke med mye årbokjobbing (i hvert fall for min del) og kinaklasseseminar, var vi nok alle klare for en rolig og deilig uke på hyttetur. De første to dagene var vi på en fin og moderne hytte i Molde. (Så fin at vi fikk masse besøk fra turgående som ville på kafe). Det mange av oss ikke var forberedt på, var at for å komme fram til hytta måtte vi gå opp en endeløs oppoverbakke, med alle bagene, soveposene, maten og koffertene våre. Tungt, men vi kom oss alle opp til slutt. (Kinaklassen slutter aldri å imponere!!)

Middagen ble stelt i stand av guttene, og etter middag var det noen få som ble med på tur til nærmeste utkikkspunkt. Resten holdt seg på hytta med spill, lesing, soving og hyttekos!

Dagen etter var det ut på tur. Noen få av oss ble med Sumin på fjelltur, en del gikk ned til sentrum i Molde på shoppingtur, og noen ble igjen på hytta. Personlig var jeg med på fjellturen. Vi strevde oss opp, etter å ha funnet en (feil) sti som skulle ta oss med på en” ikke bratt, men enkel tur”. Ikke helt som vi forventet, ettersom det på et sted var så bratt at vi måtte klatre med tau oppover. Men vi kom oss opp til slutt, spiste lunsj, danset litt, tok noen bilder, og tok oss en liten shoppingtur innom blant annet flying tigers og McDonalds siden vi først var i sentrum.

Denne dagen stelte jentene i stand middag, og til kveldsmat lagde vi dumplings (namnam)! Det ble mye tull og tøys og vi koste oss alle sammen.

Fire av oss bestemte seg også for å stå opp litt før kl 5 neste morgen, for å gå opp til utkikkspunktet og få med oss soloppgangen. Absolutt verdt det, selv om det var både vondt og tungt å stå opp så tidlig.

Så var det videre til Åndalsnes, hvor vi tok en liten svipptur innom Atlanterhavsveien. Veldig fint synes noen, mens ikke alle var like imponert. (Men mange fine bilder fikk vi ihvertfall!)

I Åndalsnes ble vi delt i tre hytter, men fant fort ut at noe manglet. To hele bæreposer med mat var blitt kastet (noen uheldige trodde nok det var søppelpose). Uflaks! Men det gikk fint til slutt, og vi fikk stelt i stand deilig pizza på alle hyttene:)

Jeg var en av de heldige som fikk dele hytte med Sumin og Haibiao, og da vi våknet neste dag sto vi opp til egg og bacon, før turen opp Rampestreken. Vi fikk oss en veldig fin, men tung tur (de få av oss som var med), og endte nesten opp i en Bjørn Dæhlie photoshoot på toppen. Mange bilder senere var vi på vei ned igjen, og kom oss (bare så vidt) trygt tilbake. (Veldig mye snø og glatt, så ble litt knall og fall). Snille Sumin kjøpte is til oss, og Elise og Astrid gikk for å bade (de er gale begge to). Resten av dagen var bare chill og kos, med grilling, kake (og masse snacks for oss som delte hytte med Sumin og Haibiao hehe).

Etter en lang og rolig uke, kom vi tilbake til skolen akkurat i tide til elevbryllup. JIPPI! Meg og Nora var så heldige å få være brudepiker, så på fredag kveld arrangerte vi utdrikningslag, før bryllupet dagen etter. Alle hadde fått sine roller å kle seg ut som, så i bryllupet fikk vi besøk av blant annet ABBA, Kiss, Aune sand, Jesusinfluenserne osv. Gøygøy!

Uka ble avsluttet av en utrolig fin tur til Runde søndag kveld. Vi kledde oss opp, ettersom det visst var iskaldt, og reiste for å se på lundefuglene. Det var flaut dårlig oppmøte av Kinaklassen da, ettersom bare 5/22 møtte opp. Men vi som var med fikk oss en fantastisk tur, og en fin slutt på en utrolig fin uke.

Klikk her og se alle bildene fra skoleåret