Prøvekaninene på Taiwan

Endelig er vi i Taipei, eller noen av oss da. Holger, Patrick og Ole Edvard dro en dag tidligere med Haibiao til Taiwan. Nå sitter vi her kl 4 på morgenen og skriver klassens første blogginnlegg fra studieturen, men hvorfor sitter vi her så tidlig og skriver blogg lurer du kanskje på? La oss ta det fra begynnelsen.

Gutta klare for tur!

Vi møttes på Gardermoen for å fly til Taipei, vi mellomlandet i Paris. Når vi landet på Charles De Gaulle hadde vi store forhåpninger til en av Europas største flyplasser, vi skulle tross alt være der i fire timer. Dessverre ble forhåpningene brått knust “Dette er den verste mellomlandingen noensinne!” – en sulten Holger, flyplassen prioritere merkebutikker istedenfor restauranter. Etter et langt stopp i Paris var vi endelig klar for en 12 timer lang flytur til Taipei. For Patrick og Haibiao ble det en grei flytur med 5 timer søvn. Ole Edvard og Holger derimot sov bare i en halvtime og slet seg gjennom flyturen.

Endelig fremme i Taipei måtte vi gjennom utallige kontroller i frykt for at vi hadde viruset, etter det var vi endelig frie eller nesten da. Holger fikk litt større problemer enn oss andre fordi han er halvt tysk og vegetarianer noe som taiwanesere ikke setter pris på haha ;). Etter at vi hadde sjekket inn på hostellet gikk vi ut for å spise middag. Vi fikk servert mange forskjellige kinesiske retter som var veldig gode. Når vi var ferdig med å spise tok vi en liten handletur og tok taxi tilbake til hostellet, der vi tok dusj og la oss litt tidlig for å ta igjen etterlengtet søvn.

Men gleden var kort, ca kl 02 gikk brannalarmen for fullt og vi måtte ut av hostellet. Det viste seg å være en maskinfeil i alarmsystemet, når vi endelig kunne gå inn igjen sa den faglærte Patrick “når det er maskinfeil, skjer det mest sannsynlig igjen” dette spøkte vi andre bort med en gang. En time senere ca kl 03 kom brannalarmen på igjen til alles store fortvilelse, istedenfor å legge oss gikk vi alle på 7/11 for å handle nattmat. Så nå sitter vi her i pysj og skriver blogg fordi vi ikke gidder å legge oss igjen i frykt for en ny alarm.

Det var det vi hadde for denne gang. Nå gleder vi oss til de andre kommer ned.