Kinaklassen – Endgame

Sakura blomstrer fortsatt i Tokyo

Tokyo, siste del av studieturen

Etter en ikke så veldig behagelig tur fra Kyoto til Tokyo med nattbuss kom vi endelig fram til siste stopp på studieturen. Bussturen startet ikke så bra siden vi fikk kjeft av bussjåføren for å ha for mye bagasje med, og fordi de fleste ikke fikk sove, men det spiller ingen rolle. Det første vi gjorde etter å ha kommet fram til Tokyo var å gå til Skinjuku Gyoen Garden, en veldig vakker park. Det brukte vi noen timer før vi tok en fullpakket metro fram til hotellet (tokyo metro system er ikke lagd for å ha mye bagasje, det kan vi bekrefte). Vel framme med hotellet kastet vi koffertene inn på rommene, og dro på kjøkkenutstyrshopping.

Skinjuku Gyoen Garden

På dag nummer 2 dro vi til Ueno Parken, et vakkert område som var full av god mat! Der fikk vi se hvordan japanere drar på piknik midt i en av verdens største byer (surprise, det var fullt), og fikk se på vakre utsikter!

Japanere drar på piknik i Ueno Parken

Etter Ueno tok Haibiao oss med til Muji Ginza, en butikk som selger det meste, inkludert mat, møbler og klær, litt som en miljøvennlig og japansk versjon av Ullared.

I Muji Ginza

Etter dette fikk vi fri, og dermed dro noen av oss til Akihabra, også kjent som nerd-city! Der endte noen av oss, inkludert oss med å være nerdete, og dro på maidcafe. Det kan bare beskrives som en veldig japansk opplevelse.

Dag nummer 3 dro mini-kinaklassen med sine 9 elever på en frivillig tur til Kamakura, en liten strandby en time utenfor Tokyo. Denne lille byen var en gang hovedstaden av Japan, selv om ikke kunne ha gjettet det etter å ha vært der! En liten by fullt av plasser fra hundrevis, og tusenvis av år tilbake, vi startet Kamakura med å vandre gjennom en aldri så liten bambusskog. Etter dette dro vi til en gammel buddha statue, som var veldig vakker å se på, og vi fikk se et vakkert tempel, der det var en shinto-bryllups seremoni som pågikk. Mini-kinaklassen avsluttet utflukten med å ta det rolig ved en svart strand, og fikk nesten sett solnedgangen. Tåke kan være en bitch.

Kamakura Daibutsu (Great Buddha)
Solnedgang i Kamakura

Dag nummer 4 begynte med en liten tur til Tokyo metropolitian government building. Her fikk vi en vakker utsikt av hele Tokyo. Vi fikk også en spesiell piano konsert, ettersom det var en gruppe pianister som var eksepsjonelt talentfull som spilte der. Etter dette gikk det meste av dagen til shopping, og jeg tror man kan si med relativt sikkerhet at det var det neste dag også gikk med til! Da gjorde folk mye forskjellig. Noen dro på kattecafe, flere dro på maid cafe, og noen tok det rolig i fine parker.

Akihabara

Så nå kan jeg veldig søvnig si sayonara, sees i fedrelandet! Mvh. Thomas!