Tiden er inne for at turistene kommer frem

Dagene i Hangzhou har vert fredlige og rolige. Vi har levd turist livet gjennom dagene i Hangzhou. Vi reiste rett til silke museumet og fikk sett forskjellige stiler i silke og hvordan de lagde silke med silkeormer. Vi fikk til og med prøve å få silken ut av silkeormene. Vi fikk også en tur gjennom moten opp gjennom årene, med mote fra barokken fram til moten i dag. Argyll var bare en av mange som ble fascinert over moten og silken.

previous arrow
next arrow
Slider

Vi dro til West lake og så parken og innsjøen som Hangzhou er bygd rundt. I løpet av turen møtte vi på lokale som sang, Junior som var litt eventyrlysten fikk mikrofonen og ville synge, dermed dro han resten av klassen med. Mens vi sang flokket det kinesere rund oss og begynte å filme 🙂

Allsang på parken

Fredag var en lang dag hvor vi var ute fra klokken 10.00 til 22.00. Vi var på Hu Qing Yu Tang apoteket. Apoteket er 300 år gammelt. Begynte som et gratis apotek for de som ikke hadde råd, apoteket er fremdeles i bruk. Her fikk vi sett hva som blir brukt i tradisjonell medisin.
Senere på dagen gikk vi i Hefangjie handlegaten. Der noen kjøpte kniv og andre prøvde ny mat. Mat som ble fryst av flytende nitrogen.

Sigrid, smaker det godt?

På kvelden såg vi et lysshow langs Qiantang-elven, lysshowet foregikk på bygningene som var rundt elven.

lysshow i Hangzhou

Lørdagen gikk vi langs West lake, det var mange vakre blomster og trær gjennom parkene. Vi fikk også en overraskelse av Sumin og Haibiao med en liten båttur på West lake.

Deretter reiste vi til silkegaten og alle var på leit etter enten et silkesjal eller en silke-pysjamas. Etter å ha gått i gaten reiste noen tilbake på hostellet og andre vill utforske mer av byen.
For å komme seg tilbake til hostellet var lettere sagt enn gjort. Noen ville komme seg fort hjem og dermed tenkte å ta taxi, noe som ikke gikk helt etter planen. Det endte med at de måtte ta bussen tilbake og ikke taxi.

Nå er vi endelig i Shanghai 🙂
Vi skal gjøre det beste ut av de siste dagene før Japan 🙂