Kina – Midtens ekstremsport

Halla bloggen! Etter å ha spist middag med master an tok vi en tur til sommerpalasset neste dag :D, her ble vi med på morgengymnastikk og ble nok en gang ordentlig populær blant de andre besøkerne!

Morgengymnastikk med lokal folk
Vi ble populære blant de andre besøkerne

Noen litt mer populær enn andre.

Argyll fikk kalligrafi “Beautiful” på engelsk og kinesisk av en kineser

Etter å ha vandret litt rundt i det fine været gikk vi opp til selve palasset, det var en del trapper men vi overlevde. Vi så også masse forskjellige bygninger og statuer i nærheten som vi syntes var sikkelig stas.

I ettermidagen gikk vi for å spise middag, der vi fikk blant annet en hel kylling blant alt som kom på bordet. Thomas hadde sikkelig lyst til å spise kyllinghodet imens Juni virka ikke så imponert.

Juni: Thomas, spiser du kyllinghodet?

Om kvelden tok vi turen til the red theatre og så «chun yi, legend of kung fu» som var en kjempeopplevelse alene, alle stuntene og kung fuen de gjorde på scenen var ekte, de knuste blant annet steinblokker med hodet, metalbiter og la seg ned på sverd under forestillingen.

Neste dag sto vi opp ekstra tidlig for å gå på den kinesiske mur, der vi ble fortalt at det kom til å bli kalt ute, men i stedet ble det en ekstra varm norsk sommer. For å komme oss til muren måtte vi ta en buss til et lite stykke ut fra sentrum av Beijing, for og så gå opp ett fjell som førte til den gamle delen av muren.

På vei Den kinesiske mur

Det ingen fortalte oss var at hele veien var dekket med tornekratt lignende busker og andre trær. Sondre, som bestemte seg for å gå med shorts ble ikke spart og det ble ingen andre heller.

Muren var fantastisk men også mildt sagt skummel, det var flere ganger vi måtte mer eller mindre krype ned muren for å komme oss videre. Her var det også flere løse steiner og glatt vei. Det var veldig utfordrende, men alle kom seg ned uten skader, med mindre vi regner med tornekrattene.

På kvelden fikk vi muligheten til å gå til OL (parken) flere var utslitt men det var ikke Iver, Store Emma og Elinor! Etterpå fikk de også massage, som vi fikk vite etterpå 🙁

Neste dag gikk vi innom lama tempelet, konfucius tempelet også til silkemarkedet, vi prøvde å prute så godt som vi kunne. Deretter tok vi fly til Cheng Du!

Dette har vært en fin tur så langt gutta! Håper resten blir like fin.