Dag 32. – 12.mars, En rolig dag i Tunxi

Hallo, kjære blogglesere!

Etter en humpete og urolig natt på toget ble mange vekket av en alt for munter og morgenblid Kristine som annonserte at det var en halvtime til vi ankom stasjonen. De siste tingene ble pakket sammen i en fei, og vi hoppet ut av toget. Alternativt så snublet og bumpet vi svært lite elegant ut av toget. Deretter subbet vi oss av gårde og snek oss inn på bussen. For en gangs skyld så var bussen stor nok til at all bagasjen fikk plass i bagasjerommet, og det var god beinplass. Dette var til stor glede for de av oss som føler vi har tilbrakt alt for mye tid på trange busser. Bussturen var imidlertid relativt kort og etter ca. ti minutter var vi fremme ved der vi skulle bo.

Vel fremme på hostellet fikk vi satt fra oss tingene våre på rommene, og så gikk vi ned til frokost. Frokosten bestod av egg, bacon, tomat, agurk og lys loff. Det mettet de tomme magene våres, selv om det tok en god del tid. De måtte hente ny mat stadig vekk. Som de fleste vet er det lite mat i lys loff, så man trenger en del (les: mange) skiver for å bli mett. Etter frokost trasket de fleste av elevene opp til sine respektive rom for å slappe av, samle energi og eventuelt ta seg en god dusj.

Hostellet vi bor på ligger i den gamle bydelen, og er et søtt lite hostell med ganske fine rom. Badene er imidlertid ganske interessante med glassvegger, dusjforheng og uten dør.

Mens store deler av klassen lå og slappet av så gikk andre rundt og utforsket området. Amalie, Michael og Morten drakk te, tuslet rundt i gatene og kjøpte seg litt av hvert.  Jeg (Maja), Ingelinn og Lena gikk også på en koselig tur i det fine været, kikket i butikker og tok en tur innom bakeriet. Det førte til at vi ble en liten smule irriterte over at alt smaker så utrolig søtt her i Kina, men humøret steg igjen da vi fikk kjøpt oss ganske god Mango Frappuchino. Deretter bar det tilbake til hotellet for en smule avslapping før det var middag klokken 18:00.  Jeg (Maja), Erik, Ola, Julie, Lena og Ingelinn ble litt sene siden det viste seg at ingen av oss visste hvor det var vi skulle. Middagen var som vanlig veldig god, og alle sammen ble gode og mette.

Etter middag gikk en del av oss innom supermarkedet for å handle inn til trappeturen vi skal på i morgen. Nå er det avslapping, mye latter (som de menneskene over gangen tydeligvis ikke satte så stor pris på, siden han ene kom og lukket døren vår, mens han andre ville prate) og sosial omgang før vi finner sengen for å lade opp til en ny dag i morgen!

Takk for oss!
En bumpete hilsen fra Tweedledee (Maja) and Tweedledum (Karoline).

Klikk her og se alle bildegalleriene

Klikk her og se alle reisebloggene