Pianordmenn

20120326-img_0145

God kveld mitt fedreland! V

i har hatt enda en dritvarm dag med skyfri himmel 🙂 Etter frokost tok vi lokal buss med verdens minste beinplass til et fergeleie, for vi skulle nemlig til Gulangyu, Pianoøya! Selv om øya helt opplagt er et turiststed, så var det utrolig fint og koselig der, med europeisk arkitektur og null biltrafikk, bortsett fra elbiler og noen brannbiler. Det første morsomme vi så da vi kom var selgere i en trang gate som løfta opp bordene sine og rømte da politiet kom. Silly salespeople. Så gikk vi opp til toppen av øya og hadde fin utsikt over både øya og Xiamen (byen er dritfin, dra hit på ferie). Etterpå gikk vi ned til Pianomuseet, det eneste pianomuseet i hele Kina! Der var det veldig mange fine, gamle pianoer og klaver. Forresten, bare for å nevne det igjen, så var det j****g fint vær!

Etterpå hadde vi fri på egenhånd. Jeg, Per Martin, Stine og Nina T. rusla litt rundt på øya, så chilla vi på stranda en god stund (det går vel kanskje ikkje ainn å gjøre i fjærsteinan hjæmme i Norge, høhø). Etterpå spiste vi (og tilfeldigvis seks andre fra klassen) på Pizza Hut før vi dro tilbake til hotellet og chilla. Hva de andre har gjort vet jeg ikke. (Magnus og Dan-Remi så forresten veldig snasne ut i dag i hel-lakserosa).

Ta de mama huai le, god natt 🙂

Nina Rosita

Klassealbum 2011/2012

Reisealbum 2012

Comment (1)

1. merete stornes olsen

Heia 🙂
    Gått me litt sol å varme ætte my rægn, d fertjene di ja, hehehe… Kos dåkk videre 🙂