Farvel Beijing

20120219-img_0411

Heia nordmenn! Vi har hatt enda en awesome dag! Men først skal jeg fortelle om fotmassasjen jeg, Sigrid, Marie, Haibiao, Oskar og Per Martin var på i går! Vi fikk låne noen dritkule shorts, så la vi føttene i nesten kokende vann (xO). Så fikk vi rygg- nakke- og håndmassasje av noen veldig søte kinesiske jenter (selv om Marie sin massør så drittsur ut og stirra veldig mye på Marie). Sigrid var veldig kilen, så hun hadde latterkrampe omtrent hele tida! Veldig morsomt. Det var også lov å røyke inne på massasjerommet, akkurat som nesten overalt ellers i hele Kina!!! (Det er egentlig ikke lov å røyke på offentlig plass, men det driter kineserne i). Jaja, uansett, awesome fotmassasje, selv om massørene hadde på seg altfor korte skjørt og skrevde som fulle sjømenn.

Vi sjekka ut av hotellet halv 9, og ble kjørt til en park i nærheten for å gjøre litt morgengymnastikk. Det var veldig fint vær, det hadde slutta å blåse, og himmelen var fortsatt blå J Da vi kom til parken møtte vi Mr. An igjen, og han hadde med seg bu-staver så vi kunne øve. Steinar, Dan-Remi, Oskar og Asbjørn øvde bu, mens noen ble med på tai chi og andre tok bilder og så på. Marius og Magnus ble med på en treningsøkt sammen med en gjeng veldig søte 5-årige kinesere. De var mye mykere enn noen av oss (kineserbarna altså), og de kunne sikkert banka livskiten ut av oss! To av barna var tvillinger, og de hadde på seg norske russejoggebukser! Haha, og det hadde Marius også. Syke greier altså, ikke bare å se noen i Kina med russejoggebukse, men de var i tillegg så små og søte! Så sa vi hadet til Mr. An, og dro videre.

Vi dro til Beijing Zoo, og det vil jeg egentlig ikke si så mye om, for det var ganske trist å se dyrene der L Turens første nedtur.

Så spiste vi en tradisjonell kinesisk lunsj på Pizza Hut! Personlig synes jeg det var godt med litt ”vestlig” mat igjen. Dessuten var det et ”ordentlig” do der, ikke noe hull i gulvet, og det ble, som alle andre vestlige toalett, flittig brukt, siden vi faktisk hadde sjansen. Noen av guttene syntes det var for lenge å vente på pizza, så de stakk på McDonalds. Så dro vi til Sommerpalasset! Herreguuud, der var det FINT! Der hadde det vært kult å bo. Flere i klassen kjøpte seg porselen-ocarina, Steinar kjøpte Bin Laden-kortstokk, og Marie og Dan-Remi kjøpte seg lommelerke med bilde av Mao. Etter å ha unngått innpåslitne Lolex-selgere, dro vi til et marked i Beijing på 4 etasjer. Selgerne der var litt skumle og sinte, men de fleste klarte å prute seg ned til en grei pris.

Etter markedet spiste vi middag på en typisk Beijing-restaurant med trashy interiør, så dro vi til togstasjonen. (Hadet til sjåføren vår forresten, som har kjørt gale nordmenn rundt i Beijing siden torsdag) Nå ligger/sitter vi ganske intimt på toget til Xian, og vi er fremme litt før kl. 8 i morgen tidlig (akkurat nå er klokka 21.20). Det var litt synd å dra fra Beijing, kunne godt vært der en dag til! (Forresten finnes det bare hull-i-gulvet-do på toget uten lås på døra. Best å holde seg dehydrert så man ikke blir nødens)

GOD NATT KJEDELIGE NORGE, HAHAHA! –xoxo Nina Rosita

Bilder fra skoleåret 2011/2012

Comment (1)

1. Kari

Det høres ut som om dere har det fantastisk! Kos deg masse, Nina, vi er kjempeglad i deg! Hilsen mamma og resten av gjengen ( i kjedelige Norge! ;-D