HALLOIS KINA!

Klassebildet Nr.1

Nå har vi ankommet til Kina!

Vi har vært på to store flyplasser, gått i mange flate rulletrapper! Det var veldig spennende! Og da vi endelig landet i Beijing etter en 9-timers flytur i et MEGSTORT fly, fikk vi masse kald Sibir-vind på oss, vi fikk se for første gang kinesere på kinesisk jord, vi fikk se masse veldig like bygninger, og et trafikkaos uten like! Sykt artig. Vi dro rett til lunsj, deilig kinesisk mat, så til hotellet (som var dritfint), og så dro vi videre til Tiantan – Himmelens tempel. Og etter masse spasering og fine tradisjonelle bygninger, sånn gammeldagse vetdu, og en del photoshoots med kinesere og trær, så gikk vi tilbake til hotellet og slappet av. Så dro vi ut på middag i 6-tida. Nam.

Vi har kost oss masse, og har masse jetlag og er veldig slitne nå. Folk er litt småberuset og svimle ettr lite søvn. Så nå går folk rundt i morgenkåper og er klare for senga. Her i Beijing er klokka nå kvart på 8 om kvelden. Mens i Norge er klokka kvart på 1 på dagen. Så vi er veldig døgnforvirra. Men vi har heldigvis ikke oppblåste legger noen av oss, så vidt som jeg har fått med meg. Så vi har det forsåvidt bra. Å gå i en konstant vannsengfølelse er jo litt spennende det også.

Så langt, personlig, er jeg veldig positivt overraska over Beijing. Veldig rolig og koselig liten by, føles det så langt. Men nå er vi sikkert garantert laaaangt fra “hovedsentrum” da. Men her i vår lille rådyrbydel (ja, det står falske røde rådyr i hagen nedenfor hotellet) er det kjempetrivelig. Masse bollekinnede søte kinesere, som ikke skjønner vår måte å snakke kinesisk på. Jeg trives iallefall veldig godt, det tror jeg alle andre gjør også, og vi gleder oss til å våkne uthvilt imorgentidlig. Klare for å utforske Den Forbudte By og nydelig hylesang på Peking Operaen.

See yah later alligator
STOOORKLÆM FRÅ SIGRID

Bilder fra skoleåret 2011/2012

Next Post

Comments (2)

1. Steinøks89

Litt samme følelse hadde vi fra animasjon i fjor da vi landa i Beijing. Gode minner. xD

2. sq

Ja, det har vært en fin dag tross det grusomme jetlag.:-)