25.Mars-Den travle ferden til Beijing

I dag hadde vi formiddagen til egen disposisjon og vi kunne se oss rundt en siste gang i Xi’an før vi skulle reise videre. Det var en liten prosentdel som sto opp for å nyte finværet, mens jeg brukte tiden på min favorittaktivitet,soving! Da jeg og en god del fra klassen endelig fikk stått opp, dro vi for å spise en god lunsj på en resturant vi hadde vært på tidligere. Så satte vi oss på en buss på vei til flyplassen. Jeg vet ikke helt hva som skjedde med den gode tiden og det bedagelige tempoet men plutselig var vi veldig sent ute. Man skal helst sjekke inn en halvtime før avgang eller noe mens vi var vel mer rundt 15 minutter før. Vi måtte løpe av bussen i en vill fart og bare røske tak i det vi eide for å prøve å få sjekket inn. Heldigvis var flyplassen i Xi’an mye mer tålmodig enn det Gardemoen ofte bruker å være, så vi fikk slippe inn. Etter å ha sjekket inn bagasjen hadde vi hele 5 minutter igjen før flyet gikk 🙂 Vi kom fram til hovedstaden utpå ettermiddagen så det gjensto egentlig bare å sjekke inn på hostelet å spise middag. På hostelet møtte vi de første nordmennene på turen, som er en kunstnerklasse eller noe (iallefall skikkelig alternative!). Noen av oss har allerede glemt at det ikke fungerer å baksnakke høylydt på norsk når de faktisk forstår hva vi sier. Vi jentene er alle på ett rom mens guttene er spredt på to tror jeg. Blir interessant å se om vi greier å være 7 jenter som skal dele på et lite bad med en dusj i 3 dager 🙂

Silje

Reisealbum 2011

Comment (1)

1. sq

hmm, mye trafikk i byen + 20 minutters venting på en som måtte gå tilbake til hostelet for å finne en bag som han glemte der.