Dag 15 – Tigersprangskløften og Yangtze-elven

20110315-img_0747

Nok en dag med strålende sol og god temperatur i dag. Etter nybakt brød, syltetøy og bananer på hostellet bar det ut på busstur! Etter ca en time kom vi til “Den store svingen” i Yangtze-elven. Der hvor elven ellers ville ha fortsatt mot Vietnam, svinger den ned mot resten av Kina. Flott for kineserne, ikke så flott for vietnameserne. Ikke så mye skjedde verken der eller på bussen egentlig, men etter enda en times bussing kom vi til “Tigersprangkløften”. I kløften bukter Yangtze-elven seg smalere og smalere i store stryk, og midt i et av strykene stakk det opp en diiiger stein som, i følge myten, en tiger har hoppet på for å komme seg over elva. Så etter et par timers gåing og en lunsj/godteripause ved tigersprangsteine dro vi hjemover igjen.

Når vi kom tilbake hadde vi en halv times pause før vi spiste middag på hostellet sin restaurant. Her fikk flott lokal mat og mye godt å drikke 🙂 Nå gleder vi oss til Haiabiao som skal lage te med noe godt til etter hvert. Det blir nok koselig utover kvelden. Er vi heldige, ligger det kanskje også en fotmassasje på lur for oss! 😉