4.Mars Siste dag i Hong Kong

Denne dagen begynte med frokost på Din Sum i nærheten av hotellet. Den var i mye av samme stilen som forrige frokost med snurrebord og uidentifiserte rekeobjekter. Etter å ha spist oss gode og mette, dro vi med t-banen til Zhonghuan og HSBC-bygningen. Dette er en av Hong Kong´s største banker. Bygget er veldig fiffig og kan bit for bit demonteres.

Etter å så fint ha blitt kastet ut etter en lett stigning til 2.etasje, tok vi ferje til Lamma. Dette var en fin øy som kan minne litt om et spansk feriested. Vi gikk rundt denne øya mens vi ble forfulgt av noen lubne og litt skitne (men trivelige) hunder. Det var også mange firhjulinger med lasteplaner der, selv om det ikke så ut til at de egentlig kjørte rundt på noe som helst. Øya var i grunnen ganske relaxed med en kraftig hippie-ånd som falt i smak for mange i klassen. Halvveis rundt øya snublet vi på en sandstrand hvor vi tok en forfriskende dukkert i stillehavet og hadde diverse strandleker som baywatch og overfall av asiatiske jenter.

0304_guttene_01

Vi spiste lunsj/middag på verdens treigeste og mest tilbakestående resturant før vi fortsatte ferden rundt øya. Underveis var det en god blanding av fabrikk, flotte strender, krematorium, små fiskelandsbyer, hippier og en smilende hund.

Men dagen var enda ikke ferdig. Vi tok ferja tilbake til Hong Kong og avsluttet med en travel runde på både Kvinnemarkedet og Nattmarkedet og vi ble alle veldig slitne i føttene. Det vi la merke til før vi la oss var at det deffinitivt var forskjell på en vanlig hverdag og på en fredagskveld i Hong Kong! Så mange mennesker!