Dag 8 – Foten av de Gule fjellene

Heihei,

Dagen i dag startet også med et brak grunnet nyttårsfeiringen. Men i motsetning fra i går hvor de feriet for Kjøkkenguden, ferier de i dag bare for å feire. Vi hadde stort sett fri i dag tidlig, så de som ville kunne sove ut om de ville. Resten dro til Hangzhous berømte silkemarked. Det var en ekstremt lang gate med boder som solgte stort sett bare silkevarer. Hvordan kan de alle overleve? Takket være Sumins pruting fikk vi tak i veldig fin silke til lave summer. Mange brukte denne anledningen til å kjøpe gaver til dere der hjemme. Håper det ikke skulle være en overraskelse. 😛

Etter silkemarkedet, i tolvtiden, var tiden inne for frokost. Etter den kineiske “frokosten”, de har nemlig middag tre ganger for dagen, begynte den tre timer lange bussturen fra Hangzhou til Tunxi, byen som ligger ved foten av de Gule fjellene. Hotellet her er noe av det fineste de fleste her har vært på, med fosser og store marmorhaller i bygget. Jeg, Bård, Karl Magnus og Eskil gikk så en liten tur i området. Der kom vi inn i noen bakgater hvor husene var i mildt sagt dårlig fattning. Det er endel løse dyr som går rundt i gatene. Mye mer enn i storbyene, men det er kanskje ikke så rart. Lokalbefolkningen her virker mye vennligere her enn andre plasser og møter oss gjerne med et smil, samt et spørsmål om hvor vi kommer fra. Dagen i dag har egentlig vært ganske rolig. Vi har stort sett bare vandret bittelitt rundt i handlegatene etter vi kom frem. De neste dagene blir vel ganske tøffe med vandringen opp og i fjellene.

Jeg og Bård kommer til å ha to rolige dager her i Tunxi, da vi desverre ikke får vært med på vandringen grunnet senebetennelse i leggene. Vi kommer til å vinke de av gårde og vi håper det blir fint vær, det er nemlig meldt 15-20 grader. Håper alle der har det bra.

Alt i alt har vi hatt en rolig, men fin dag før to tøffe, men likeså fine dager i de Gule fjellene.

Hilsninger fra Simen

Comment (1)

1. Ingvild

Så trist å høre om betennelsene! Jeg skal prøve så godt jeg kan å gjøre det godt herfra. Jeg finner sikkert på noe. Bare vent å se! 😛 De andre får kose seg i fjellene.