Dag 4, Siste dag i Shanghai

Kina-Dag1 020

I dag var det den store shopping dagen i Shanghai. Den begynte med det store markede i siji, der vi fikk prøve vår prute evne. Noen flinkere enn andre. Vi fikk lange blikk fra ivrige butikkeiere, som nærmest hev seg over deg bare du så litt for lenge på en ting. Ble det gitt for lav pris, ble tonen en helt annen, og en ble en nesten kastet ut. Noe Som flere av guttene fikk erfare.

Da vi var ferdige på markede, dro vi tilibake til hostellet, for slenge fra oss det vi hadde kjøpt. Da vi skulle gå av t-banen lukket dørene seg så fort at Karl Magnus, Marit og Sondre ikke fikk tid til å komme seg ut. Alt gikk bra, og de kom seg til rett plass tilslutt.

Etter lunsj skulle vi til Shanghai Museet, men for å komme inn måtte vi stå en time i kø, så vi dro i stede til Tianzifang. Der var det mange smale gater, med små butikker og restauranter. Her fikk vi gå litt fritt og skikke rundt i de mange butikkene. Middag var på egenhånd. De av oss som spiste på thai-restaurant fikk en litt morsom opplevelse. De ble lokket inn med tilbud om gratis bamse, noe som butikke var full av. Det var bamser overalt; i sofaen, på veggene og i trappen. Men noe bame fikk de ikke … (vi kjøpte ikke denne menyen som tilbyr bamse.)

En del gikk til en stor fotoutstyr senter og etter et par timers undersøkelser kom nesten alle tilbake til Tianzifang med nye kameraer.

På kvelden møttes vi alle igjen, for å gå på et akrobatikk-show, der fikk vi blandt annet se ekstremt myke bevegelser, tryllekunst og farlig motorsykkelkjøring med mer.

Nå sitter vi å hører på alt bråket fra fyrverkeriet i gatene, der lokalbefolkningen feirer rikdomsguden sin fødselsdag. Vi er slitne og klare for senga etter nok en kjekk dag, selv om det er lite sannsynlig å få sovne med det første.

AV Sunniva og Ingeline

Previous Post

Comments (4)

1. Ingvild

Dette må å kommentere på hvert innlegg kommer til å bli vanskelig etter hvert. Bra dere får skrevet såpass mange innlegg! Men sjangsene for at det er internett tilgjengelig blir vel kanskje vanskeligere etterhvert som dere reiser utover på landet. Er uansett spennende å lese om det dere gjør! Nå skal vi ha klubben her på skolen. Kos dere masse videre

2. Mamma Unn

Kjekt å kunne følge dere på bloggen. Det ser ut til å bli en fantastisk spennende tur!

3. Kjempefint å få lese bloggen. På denne måten er vi og med på reisa.
    Helsing mormor til Sunniva

4. Så inmari kjekt å lese om så inmari kjekt dere har det! Håper Marit er en av de som har kjøpt seg nytt kamera, sånn at vi får masse, masse bilder når hun kommer hjem. God tur videre! Her kaster vi oss over bloggen så snart vi har anledning 🙂