Hangzhou City

March 25th, 2018 / / categories: Kinaklassen 17/18, Studietur 2018 /

Hei hei! De siste dagene har vi vært i Hangzhou. Etter en 4 timers busstur fra Huangshan, kom vi til Zijin’gang Campus av  Zhejiang universitetet. De har Kinas største kantine og der spiste vi lunsj.

Lunsj i Zhejiang Universitet

Vi fikk en liten omvisning  på skole området av noen frivillige elever. De viste oss hvor de internasjonale studenthyblene var, hvordan de så ut og noen av fasilitetene de har tilgjengelig. Så tok vi bussen videre til administrasjon bygget, der viserektoren  hadde en kjapp presentasjon om Hangzhou og Zhejiang universitet.Vi fikk vite litt om de forskjellige campusene skolen har, hvilke  linjer de har og hvordan vi kan søke på skolen. Turen gikk videre til skolen vitenskapsmuseum og Museumet dedikert til skolen historie. Guiden vår sang litt av skolesangen for oss også. Siste det av omvisningen gikk til parken som var på skolen område, gjess/gås, svarte svaner og masse små spurver

Besøket av Zhejiang Universitet

Omvisningen endte med et gruppebilde med guidene våre, vi sa farvel og tok bussen vår til hostellet.

gruppebilde med guidene våre

Tok en liten turn rundt West Lake, der møtte vi Haibiaos søster og fikk prøve litt vann kalligrafi.

Våren er kommet rundt West Lake i Hangzhou

Vi dro til Hangzhous berømte Silkegate og spiste en liten lunsj i nærheten. Vi tok T-banen til et kjøpesenter. Der fikk vi litt fritid til å gå i butikker, før vi møttes for en felles middag.

Hangzhou sitt lys show består av 700,000 LED på flere byggninger, det var en utrolig fin opplevelse. Det var veldig mange som kom å så på det.

Vi hadde et burdagsbesøk  for lille Veronica som ble 19 år den 24 mars!

Siste dagen her i Hangzhou har folk brukt til litt forskjellig, siden vi har hatt fritid hele dagen.
Det var ukens blogg innlegg, hilsen Rikke og June

P.S. Gratulerer med 20 års dagen, Helene!

Gratulerer med dagen, jordbær!